در چهار روز باقی‌مانده نمایش‌های خوبی را می‌توانید ببینید، البته اگر بلیتش باقی مانده باشد. نمایش‌هایی چون «تراژدی پارک اتابک»، «اپرای عشق»، «سانتی‌متر»، «مسجدسلیمان»، «رستم و سهراب» (با اجرای معلولان هنرمند کهریزک)، «دیالوگ...

شعارشان این است، «عصر جدید عصری برای تو»، حالا چه ارتباطی به استعدادیابی دارد باز هم نمی‌دانیم. قرار است این برنامه در 52 قسمت 70دقیقه‌ای از شبکه سه سیما پخش شود؛ باز هم برنامه دیگری که حتی در دکور و نوع برنامه‌سازی هم کپی‌برداری...

خیلی از فیلم‌هایی که در فجر نبوده‌اند و فروش بالایی هم داشتند، به‌لحاظ منطق تجاری، سود و زیان خودشان را توجیه نمی‌کنند که «قانون مورفی» ساخته رامبد جوان، شاخص‌ترین آنهاست و هزینه‌های تولید چنین فیلمی به قدری است که همین فروش...

آنچه می‌خوانید متن گفت‌وگوی ما با علیرضا داود‌نژاد درمورد دو کلیدواژه «اختناق» و «وابستگی» در سینمای قبل از انقلاب است و اینکه قرار بود سینمای ایران با پرهیز از چه چیزی، باردیگر به روزهای ابتذال و ورشکستگی سینمای قبل انقلاب...

قصه فیلم «متری شیش‌و‌نیم» با نمایش تصاویری تکان‌دهنده از زندگی معتادانی در زیر پوست شهر آغاز می‌شود و به این‌ ترتیب نشان می‌دهد در میان برج‌ها و مراکز خرید و تفریحی شهر، مکان‌هایی هستند که ساکنان آن با انبوهی از مشکلات مثل...

چون ذات قصه «معاون»، حول یک شخصیت می‌چرخد و البته فقط یک‌مساله صرف از او را کنکاش نمی‌کند، خواه‌ناخواه حفظ ریتم پرفراز و فرود برای نویسنده تبدیل به چالش می‌شود.

حالا ملاقلی‌پور زندگی چلیپا را به تصویر کشیده است، مستندی که خود چلیپا با ساختش مخالف بود، چون نمی‌خواست از خودش بگوید. برای دانستن از این مستند به سراغ ملاقلی‌پور رفتیم تا برایمان از روند ساخت این مستند بگوید و او در یادداشتی...

سی‌وهفتمین دوره از جشنواره فیلم فجر که با چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مصادف بود، با مراسم تجلیل از فاطمه معتمدآریا در افتتاحیه این رویداد و درو شدن جوایز فصل اختتامیه توسط فیلم نرگس آبیار شروع و پایان خود را شناخت....

به جز دو فیلم «تیغ و ترمه» و «جمشیدیه» در بخش سودای سیمرغ، دیگر فیلمی را نمی‌یابیم که در فضای محصور آپارتمان روایت شود، گرچه این دو فیلم نیز با اغماض در این فهرست گنجانده شده‌اند اما وابستگی هسته مرکزی داستان در این دو فیلم...

فیلم «تختی» برخلاف کارهای قبلی بهرام توکلی، تخیل کم داشت؛ یعنی بیشتر نزدیک به فیلم گزارشی و مستند بود؛ درحالی که ما وقتی فیلم داستانی سینمایی می‌سازیم، باید درواقع یک اثری از تخیل و الهام و بیان مخیل در آن باشد.

«متری شیش‌و‌نیم» دومین ساخته بلند سعید روستایی و در ادامه مضمون فیلم قبلی او «ابد و یک روز» است؛ سوژه‌ای اجتماعی درمورد مواد مخدر و اعتیاد که در قالبی پلیسی روایت می‌شود. تقابل دو برادر ابد و یک روز (مرتضی با بازی پیمان معادی...

فیلم‌های امسال جشنواره فیلم فجر تحقیرآمیزترین نگاه را در طول تاریخ سینمای ایران به مردم شهرستان‌های ایران و مناطق جنوب‌شهر داشته‌اند. معنای فیلمی مثل «جمشیدیه» که نام یکی از مناطق شمال شهر تهران روی آن گذاشته شده، در یک جمله...

در صفحه امروز گفت‌وگویی داشتیم با کارگردان فیلم «۲۳ نفر» و همین‌طور احمد یوسف‌زاده نویسنده کتاب 23 نفر و بازخوانی‌ای داشتیم از صحبت‌های سردار قاسم سلیمانی هنگام ساخت این فیلم.

مونا زندی‌حقیقی می‌گوید که شکوه به خودش شبیه است و در پاسخ به این سوال روزنامه «فرهیختگان» که تلقی‌ها از بی‌غیرتی رضا را چه طور پاسخ می‌دهید، این چیزها را «دگم» و «تلخی» می‌داند و می‌گوید: «این بی‌غیرتی نیست، این شعور رضاست.»...

راجع‌به توهین‌هایی که گفته می‌شود فیلم اسعدی به مردم فرودست داشته، او می‌گوید این کاراکترها عمدا چنین رفتار‌هایی نکرده‌اند و هر چه بوده از سر نادانی بوده درحالی که خودش چند جمله قبل گفته بود این محله نمادی از طبقه فرودست...

غیرت جنوب‌شهری، مردانگی جنوب‌شهری، رفاقت و برادری جنوب‌شهری و تمام چیزهای دیگری که در محلاتی مثل درخونگاه وجود دارند، به همین شکل در این فیلم، اسعدی‌زده می‌شوند و درنهایت یک تصویر مفت‌خور، ابله، شیاد، خودخواه، دورو و بی‌مایه...

کسانی که «یک خانواده محترم» را دیده‌اند، حتی بدون دیدن «درخونگاه» هم می‌توانند حدس بزنند که با چه جور فیلمی طرف هستند. البته سیاوش اسعدی برعکس بچه‌های محله‌ای که درباره‌شان فیلم ساخته، اصلا جگر ندارد و نمی‌تواند حرفش را صریح...